Wednesday, June 16, 2010

Sollicitatie

Op 22 april werd me meegedeeld dat mijn contract bij B. verbroken werd. Lang heb ik daar niet over getreurd, stiekem was ik zelfs opgelucht (want als dat niet gebeurd was, had ik waarschijnlijk zelf enkele maanden later mijn ontslag gegeven). Het enige minpuntje was dat ze ook hun bedrijfswagen terug wilden, begrijpelijk, maar wel jammer aangezien het ging om een "bus" waar we zonder enige moeite alle Milla-spullen in kwijt konden.

Voorlopig ben ik niet actief op zoek naar een nieuwe job, ik wil eerst wat tijd voor mezelf nemen en genieten van de mooi-weer-maanden die er (hopelijk) aankomen. D'er loopt wel 1 sollicitatieprocedure momenteel, via een uitzendkantoor, bij een bedrijf waar ik echt voor wou werken. "wou" in de verleden tijd inderdaad, want de hele procedure is al zo'n soap geweest dat ik er eigenlijk vrij zeker van ben dat ik de job ga weigeren als ze een voorstel doen, maar ik ben zo nieuwsgierig naar het voorstel dat ik voorlopig nog doorga.

Vandaag ben ik bijvoorbeeld op zolder bij mijn moeder mijn diploma's gaan zoeken omdat ze die nodig hebben om een voorstel op te maken. Let wel: ik ben ondertussen toch al ongeveer 10 jaar afgestudeerd dus dat lijkt me niet meer echt relevant, maar ze moeten toch mijn diploma's hebben (niet meer of ik moet die morgen laten vertalen omdat de voertaal in het bedrijf Engels is en mijn diploma's natuurlijk in het Nederlands zijn opgesteld).

Ik heb vriendelijk aangeboden ook mijn diploma van de lagere en middelbare school toe te sturen, alsook mijn allereerste "ik kan lezen" rapportje (waar ik nog steeds erg trots op ben). Eens benieuwd hoeveel dat in hun ogen waard is. ;-)

1 comment:

  1. Haha, dan heb je dat toch eens nodig je diploma. Bart en ik moeten ons laatste diploma zelfs nog steeds gaan ophalen op de unief, er heeft nog geen kat naar gevraagd! Hoe nuttig, dat doctoraat ;-)

    ReplyDelete