Sunday, June 13, 2010

Verkiezingen

Ik had een andere post getypt ivm de verkiezingen, maar die heb ik gewist. Ik heb geen zin om mijn keuze hier te verdedigen en ik vind dat ik te weinig van politiek ken om de situatie aan buitenstaanders uit te leggen. Wat ik wel kan, is mijn stem geven aan de partij die het dichtste bij mijn standpunten aansluit en waarvan ik hoop dat ze de beslissingen die nodig zijn kan en durft te nemen.

Voor de rest betekenen verkiezingen hier ten huize:

- Voor 1 keer is het minder erg om op zondag om 6.30 uur wakker gemaakt te worden door het Milla Monstertje. We zijn dan toch wakker en kunnen op tijd gaan stemmen, voor de rijen aan het stembureau te lang worden.

- Helaas waren de rijen aan de bakker al heel lang. Maar toch: verse pistolets nadat we onze burgerplicht vervuld hadden.

- Vanaf 15 uur beginnen de resultaten binnen te lopen en kan je serieus lachen met de partijen die verliezen en dit niet willen toegeven. Sommige mensen hoor je tussen de lijnen door zelfs solliciteren naar een postje bij een andere (winnende) partij.

- Maar vooral: De verkiezingen vallen op 13 juni, wat dus zowaar de 7e "vermaanddag" van onze dochter is. En op "vermaanddagen" worden er foto's gemaakt. Toen ze klein was (hoor mij bezig, het kind is ocharme 7 maanden oud, maar goed), was dat makkelijk want toen bewoog ze nog niet veel, maar tegenwoordig is het een hele uitdaging want ons meisje ligt geen seconde meer stil.

"ik heb precies een klein hongertje, gelukkig is er altijd een mouw om op te sabbelen"

lachen naar papa

samen met papa

de deugnieterij staat op haar gezicht te lezen

2 comments:

  1. hihi mooie fotos, oh lekker pistoletjes wat mis ik die toch;-)

    ReplyDelete
  2. Wat een schatje! En inderdaad heerlijk pistoletjes!

    ReplyDelete